Posten Logistik kan inte riktigt skryta över sin logistik och sin omtanke om kundernas logistik.

När man är sjuk och har ont om ork tänker man en gång extra innan man gör en utflykt. Idag började jag dagen hungrig med en tidskrävande undersökning på sjukhuset, och en försiktig (men förmodligen osmart) promenad runt hela huset för att se om mitt ryggont beror på allt stillaliggande. Efter det skulle jag väl ha åkt hem direkt, men eftersom avin för min mans födelsedagspresent hade kommit ville jag gärna hämta den till honom. Avin berättade med stora bokstäver att paketet hade kommit.

20120911-120607.jpg

Men efter köandet vid paketutlämningen visade det sig att paketet inte alls hade kommit. Med mindre bokstäver stod det att paketet skulle finnas på plats först imorgon. Två dagar efter att jag fått brevet där det står “Ditt paket har kommit”. Jag föreslår att Posten Logistik ser över sin logistik, eller ändrar texten till “Ditt paket har kommit till oss nu, men när det är framme hos dig vet vi inte riktigt.”

Ni som vill köpa en bok av mig framöver kanske kan komma och hämta den personligen? Just nu är jag nämligen inte särskilt sugen på att sponsra Posten. Ändå köpte jag ett frimärkshäfte när jag lämnade postutlämningen, sur, trött och överfebrig. Jag gick nämligen på reklamen och inbillade mig att frimärkena skulle kunna göra det sjukvården inte lyckas med: att ge mig orken för författandet, vardagen och jobbet tillbaka.
Det stod “Skriv!”.

Related Posts

6 thoughts on “Postens logistik

  1. Men posten till mig fungerade. Tack snälla du. Igår vart jag så besviken på innehållet i brevlådan för jag såg att det var ett paket till mig och hann tänka jippi, tills jag insåg att det var två nya par plågohandskar.
    Så idag hade jag inga förväntningar på posten och då var detta fina kort där från dig. Tack för de fina orden.
    Men visst kan man bli arg på posten.Det är inte bara en gång jag skickat maken förgäves att hämta paket som inte kommit. Hoppas tröttheten lättar o febern går ner kramar

    1. Vad bra att det fungerade! Och att jag använde Postens vykorts-app igår, innan jag blev sugen på att bojkotta dem 😉
      Tack!

  2. När det gäller utkörning av paket så har posten verkligen nått sin gräns för min del. Dom har aldrig kommit i tid. Många gånger har de inte ringt mig, trots att jag dubbelkollat numret med kundtjänsten både före och efteråt, ändå har de skrivit att de försökt kontakta mig, men inga missade samtal. I vissa fall har jag inte ens gått ut med soporna under dagen och tagit med mig mobilen in på toaletten(!!)

    Dessutom, om de nu kört ut paketet, vilket det brukar stå att de försökt göra, varför ringer de i så fall inte på dörren med mitt namn på? Eller knappade in portkoden som även den postens kundtjänst kunnat bekräfta att de fått.

    Igår hade jag väntat i flera dagar på att få mitt paket levererat till mig, ett paket som innehåller jobb som jag behövt fixa denna vecka. Jag ringde posten som ena dagen hade sjuk personal (är det mitt problem?) och nästa dag fanns det ingen bokad utkörning längre. Efter att ha blivit vidarekopplad åtta gånger(!!) och fått höra samma sak av allihopa, så fick jag dra till med en del hot, mer eller mindre, som att företaget jag jobbar för som skickat ut dessa paket hotar med stämning, eftersom det är fem gånger av fem som detta händer. Efter detta så kontaktade den sista personen sin chef, kopplade vidare mig en sista gång och då fick jag helt annan information, då sa de att mitt paket visst blivit utbokat till utkörning igår kväll, dvs. samma dag som jag fick information från sju andra inom posten att det inte fanns någon utkörning. Vad hade hänt om jag lyssnat på dom och inte varit hemma? Då hade ju jag fått ta skiten.

    En annan gång fick jag och min man hyra en bil (!!) för att hämta ut mitt paket på postens logistik som i sin tur slarvat bort mitt paket vilket innebar att jag hade förlorat varor för runt 12 000 kr eftersom jag skulle vidare till en marknad i annan ort för att sälja dom dagen därpå. Så vi fick hyra en bil för 600 kr och inte en krona som ersättning för deras slarv som höll på att kosta mig mer pengar än vad jag hade råd att förlora.

    Jag har aldrig sedan jag flyttade till Göteborg varit med om att få ett paket i tid, någonsin. Och det har hänt förut att de slarvat bort paket som skickats tillbaka till företagen och jag har naturligtvis fått betala även för detta.

    Sedan ljuger de som sagt att de försökt kontakta mig när dom inte gjort det, ibland har det till och med skrivits på sidan där man kollar upp ID’t att vi kommit överrens om en tid och att jag vid det tillfället inte ens varit hemma.

    Detta är alltså posten i Göteborg. Jag har aldrig någonsin varit med om detta i någon annan stad. Jag har bott här i fem år nu och varit med om detta varje gång.

  3. Glömde skriva att jag två gånger åkt till logistik-avdelningen i Göteborg personligen för att få tala med den ansvarige, eftersom jag inte vill skälla ut den stackars kundtjänst-personalen som tvingas jobba med detta, men bägge gångerna har karln varit spårlöst försvunnen, trots att jag ringt och dubbelkollat innan att han ska vara på plats vid den tiden. Slump?

    1. Oj, Ann! Jag förstår din frustration. Jag blev ju frustrerad över en enda incident men du har ju dessutom förlorat både pengar och tid. Jag hoppas du ska få bli positivt överraskad framöver.

      Tack för att du tittade in och lämnade ett avtryck. Det gläder mig!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *